Kancelárske vybavenie

Kancelária je fenomén, s ktorým sa v dnešnej dobe stretávame už úplne bežne. Samozrejmosťou vybavenia kancelárie sa stal počítač s pripojením na internet. Bežne si tak z kancelárie vybavujeme korešpondenciu alebo nakupujeme. Ako si kanceláriu vybaviť a čo všetko je nutné si zaobstarať, aby nám dobre slúžila?

Individuálne nároky


Kancelária alebo pracovňa by mala byť vybavená s ohľadom na to, koľko času chceme v nej stráviť a čo od nej vlastne očakávame. Iné nároky na vybavenie bude mať človek, ktorý pracuje len občas alebo čiastočne, iné osoba, ktorá priamo podniká a strávi tak vo svojej  pracovni osem i viac hodín denne.

Pracovný stôl


Základným kusom nábytku, ktorý si do pracovne kúpime, je bezpochyby pracovný stôl. Dnes už samozrejme počítame s priestorom pre počítač. Je ale dôležité si najprv rozmyslieť, aký typ počítača si budeme kupovať. Či sa bude jednať o klasický stolný počítač, alebo o notebook. Ak sa rozhodneme pre stolný počítač, musíme ďalej zvážiť, aký typ obrazovky zvolíme, či sa bude jednať o LCD, alebo klasický monitor. Od toho sa totiž odvíjajú nároky na priestor, ktorý bude počítač vyžadovať. Musíme si skrátka dobre špecifikovať, čomu bude pracovný priestor slúžiť. Dôležité je umiestnenie pracovného stola z hľadiska orientácie na denné svetlo ( pravákom by malo svetlo prichádzať zľava a ľavákom naopak ). Pracovný stôl potom postavíme bokom k oknu. Umiestnenie čelom k oknu nie je vhodné, pretože by bol pracujúci oslňovaní, umiestnenie chrbtom by potom spôsobovalo, že by sme monitor videli na príliš svetlom pozadí, čo nie je zdravé pre naše oči.

Pracovné stoličky


To, ako sa budeme pri práci cítiť, veľmi záleží na správnej voľbe pracovnej stoličky. Opäť záleží na tom, koľko času na nej hodláme stráviť. Musíme si uvedomiť, že je to v podstate investícia do nášho vlastného zdravia. Sedenie by malo byť prirodzené a pohodlné, aby nedochádzalo ku kriveniu chrbtice a následným zdravotným ťažkostiam.

Úložné priestory


Ďalšou podstatnou súčasťou vybavenia kancelárie sú úložné priestory. Ich výber opäť záleží na tom, akú činnosť prevádzkujeme a aké materiály potrebujeme ukladať, či sa jedná o elektronické nosiče, alebo máme napríklad zbierku zákonov. Ako úložné priestory slúžia napríklad zásuvkové kontajnery s rôznym vnútorným vybavením, a to ako na závesné zložky, tak s klasickými šuplíky s rôznymi možnosťami členenia priestoru pomocou priehradiek. Výroba nábytku

Ďalej si môžeme zaobstarať otvorené skrine, skrine s posuvnými alebo klasickými dverami, skrine opatrené sťahovacími roletami, závesné skrine či police. Podľa potreby si môžeme vybrať skrinky na ukladanie elektronických nosičov, blokov či kníh. Ďalej sú v ponuke rôzne nadstavce na stôl či doplnkové skrinky k stolom.

Základné vybavenie kancelárie môžeme ešte rozšíriť o radu kancelárskych doplnkov, ako sú podstavce pod monitory, výsuvky pre klávesnice, držiaky na terminály, či už závesné alebo stacionárne, vešiaky, vešiakové steny, stojany na CD a podobne.

Prijímanie hostí


Ak chceme vo svojej pracovni prijímať aj klientov, možno si okrem klasických konferenčných stolov zadovážiť aj doplnkové stoly. Riešenie záleží predovšetkým na tom, aký priestor máme k dispozícii a ďalej tiež na tom, koľko návštevníkov naraz chceme vo svojej kancelárii hostiť.



Kovový nábytok Kovotyp